Twój koszyk jest pusty


Informacje o produkcie
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Vlastimil Hofman - Wiosna
Cena950,00 zł
Ilość
Obraz olejny Vlastimil`a Hofmana - Wiosna, kopia namalowana na płótnie rozpiętym na blejtram o wymiarach 50x60cm. Obraz nawiązujący do symbolizmu Jacka Malczewskiego.
Obraz oprawiony jest w stylową, bogato zdobioną drewnianą ramę. Rama posiada drewnianą konstrukcję, ozdoby wykonane są z masy ramiarskiej. Złocenia wykonane poprzez nakładanie płatków szlagmetalu.
Wymiary zewnętrzne ramy to 64x74cm.
Listwa ramy na wysokość 8cm.

nota o autorze:

Malarz, reprezentant nurtu symbolistycznego i sztuki tradycjonalistycznej. Urodzony w 1881 w Pradze, zmarł w 1970 w Szklarskiej Porębie.

Syn Czecha i Polki, w 1889 osiadł wraz z rodziną w Krakowie. Studia artystyczne odbył w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych w latach 1895-1899 pod kierunkiem Floriana Cynka, Jacka Malczewskiego, Józefa Unierzyskiego i Jana Stanisławskiego. W okresie 1899-1901 doskonalił swe warsztatowe umiejętności w paryskiej École des Beaux-Arts u Jeana-Léona Gérôme'a. W latach 1901-1902 kontynuował naukę w macierzystej uczelni w pracowni Leona Wyczółkowskiego. Okres 1919-1920 spędził w Paryżu, po czym osiedlił się na stałe w Krakowie, skąd wyjeżdżał do Wiednia, Pragi i Paryża; odbył także studyjne podróże do Włoch. W okresie II wojny światowej przebywał w Palestynie, dokąd zawiódł go szlak bojowy Legionu Czeskiego. W 1946 r. powrócił do Polski; w 1947 r. zamieszkał w Szklarskiej Porębie. Od 1904 r. należał do Towarzystwa Artystów Czeskich "Mánes" i Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". W 1905 r. wstąpił do Grupy Pięciu, ugrupowania kontestującego formuły obrazowania stosowane przez koryfeuszy polskiego malarstwa zrzeszonych w Towarzystwie Artystów Polskich "Sztuka". Młodzi artyści skupieni w Grupie Pięciu (obok Hofmana Witold Wojtkiewicz, Leopold Gottleib,  Witold Wojtkiewicz, Leopold Gottlieb, Mieczysław Jakimowicz, Jan Rembowski) dążyli do wskrzeszenia romatycznej idei "korespondencji sztuk", do odrodzenia głoszonej przez Baudelaire'a koncepcji powinowactwa sztuk plastycznych, literatury i muzyki. Na swego patrona powołali wielkiego polskiego romantyka, poetę, malarza i rysownika, Cypriana Kamila Norwida. Hofman uczestniczył we wszystkich ekspozycjach ugrupowania, m.in. w Wiedniu (1906, 1908) i Berlinie (1907). W 1909 r. został członkiem Grupy "Zero". Regularnie prezentował swe prace w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych i warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych. Dążył do odnowienia sztuki sakralnej; twórczość artystyczną pojmował jako "służbę Bożą". Podejmował tradycyjne motywy ikonografii religijnej nadając im ludowy kostium; namalował liczne wyobrażenia Madonny z Dzieciątkiem Jezus i wizerunki św. Jana Chrzciciela, przedstawiał w wielu wariantach motyw Piety, ukazywał sceny modlitewne. Wypracowanej w okresie młodopolskim stylistyki nie zmienił do końca swej działalności artystycznej, sytuując się po 1918 r. na pozycjach tradycjonalistycznych; w 1923 r. wstąpił do ugrupowania Sztuka Rodzima głoszącego konserwatywny program artystyczny.
Galeria
© Art-Salon.pl. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.
Designed by LTB.pl Oprogramowanie KQS.store